- 2018 - 3.234 "iyileştirmeler"
- 2017 - 2.453 "değişiklik"
- 2016 - 1.653 "iyileştirmeler"
- 2013 - 890 "iyileştirmeler"
- 2012 - 665 "başlattı"
- 2011 - 538 "başlattı"
- 2010 - 516 "değişiklik"
- 2009 - 350–400 "değişiklikler"
- 2019 - 83.7 ° / 82.0 °
- 2018 - 89.9 ° / 88.0 °
- 2017 - 94.0 ° / 93.7 °
- 2016 - 75.1 ° / 73.7 °
- 2015 - 62.9 ° / 60.3 °
- 2014 - 65.8 ° / 65.9 °
Google Algoritmasını Ne Sıklıkta Günceller?
2018’de Google, arama konusunda inanılmaz 3.234 iyileştirme bildirmiştir. Bu, 2009'da bildirdikleri güncelleme sayısının 8 katından daha fazla - on yıldan daha az - ve ortalama olarak günde yaklaşık 9. Nasıl sahip algoritma güncellemeleri son on yılda gelişti ve nasıl muhtemelen hepsi sekmeleri tutabilir? Deneyelim mi?
Bunu başlatmak için, elimizdeki her doğrulanmış sayının bir listesi (gönderi sonunda kaynaklar):
Maalesef 2014-2015 için verileri onaylamadık (farklı şekilde biliyorsanız, lütfen yorumlarda bana bildirin).
Güncelleme sayıları kısa bir geçmişi
Bu verilere ilk göz atmamız, Google’ın Matt Cutts’ının“ortalama olarak [Google] yılda 350-400 şey çıkarma” eğiliminde olduğunu ortaya çıkardığında 2010 yılının baharında geldi . Kesin bir sayı değildi, fakat o zamanki SEO'ların (ve bu güne) çoğu zaman onlarca algoritma değişikliğini takip ettiği göz önüne alındığında, günde yaklaşık bir değişiklik yapma fikri göze çarpıyordu.
2011 yılının sonbaharında, Eric Schmidt Kongre öncesi tanıklık yapmaya çağrıldı ve ilk hassas güncelleme sayımızı ve daha da şok edici bir test ve değişiklik kapsamını açıkladı:
"Google’ın göz önünde bulundurduğu değişikliklerin bir ölçüsünü anlatmak için 2010’da, önerilen algoritma değişikliklerinin arama sonuçlarının kalitesini artırıp artırmadığını görmek için 13.311 hassasiyet değerlendirmesi yaptık. İnsan test uzmanlarından oluşan bir panelde arama sonuçları geldi ve değerlendiricilerin hangi sonuçların daha iyi olduğunu belirttiklerini ve Google kullanıcıları tarafından gerçek bir küçük kullanıcı örneğinin değişime nasıl yanıt verdiğini görmek için 2.800 tıklama değerlendirmesi yapıldı. verilere dayanarak kullanıcılar için faydalı olduğu belirlendi ve bu nedenle Google'ın algoritmasına göre yapıldı. "
Daha sonra, Google "Arama Nasıl Çalışır" adlı bir çevrimiçi özellikte benzer verileri ortaya çıkarır. Maalesef, önceki yılların bir kısmı sadece İnternet Arşivi ile kullanılabilir, ancak burada 2012'den bir ekran görüntüsü görülebilir:
Google’ın "lansman" ve "iyileştirmeler" i biraz yerine kullandığını unutmayın. Bu şema Google'ın sürecine büyüleyici bir bakış attı ve aynı zamanda sadece iki yılda 13.311 kesinlik değerlendirmesinden (insan değerlendiricisinde görülen değişiklikler) 118,812'ye şaşırtıcı bir sıçrama yaptı.
Google algoritması ısınıyor mu?
MozCast, veri toplamaya başladığından bu yana aynı anahtar kelime kümesini koruduğundan, bazı uzun vadeli karşılaştırmalar yapabiliriz. Aşağıdaki grafik beş yıllık sıcaklıkları göstermektedir. Sistemin başlangıçta (2012 başlarında) ortalama 70 ° F sıcaklığa ayarlanmış olduğunu unutmayın. Çubuk ne kadar kırmızıysa, sıcaklık o kadar sıcak ...
Sıcaklık aralıklarının sabit olmadığını göreceksiniz - bunun yerine, etiketi kabaca eşit sekiz kovaya böldüm (yani aynı gün sayısını temsil ediyorlar). Bu bize daha yaygın aralıklarda biraz daha fazla hassasiyet verir.
Eğilim oldukça açık. Bu 5 yıllık zaman diliminin ikinci yarısı açıkça ilk yarıdan daha sıcaktı. Isınma eğilimi belirgin olsa da, Google’ın güncelleme sayımlarının önerebileceği gibi zaman içinde istikrarlı bir artış değil. Bunun yerine, 2016'nın sonbaharında keskin bir kayma ve 2017'nin çok sıcak bir yazını görüyoruz. Daha yakın zamanda, aslında soğutma belirtileri gördük. Her yıl için ortalamalar ve medyanlar aşağıdadır (2014 ve 2019'un kısmi yıllar olduğunu unutmayın):
Arama motoru sıralamalarının doğal olarak gürültülü olduğunu ve hata ölçümlerimizin büyük olma eğiliminde olduğunu unutmayın (günlük değişiklikleri yorumlamasını zorlaştırır). Bununla birlikte, 2015'ten 2017'ye kadar olan fark açıkça belirgindir.
Günde gerçekten 9 güncelleme var mı?
Hayır, yalnızca 8.86 var - daha iyi hissediyor musunuz? Tamam, muhtemelen demek istediğin bu değildi. 2009'da bile, Matt Cutts zaman sisten kaybolmuş gibi görünen ilginç bir şey söyledi.
“Algoritmalar değişebilir] ve haftada bir kez bir toplantıya gidebiliriz, burada başlatmak istediğimiz 8 ya da 10 ya da 12 ya da 6 farklı şey hakkında konuşuruz, ancak sonra onaylananlardan sonra ... bunlar ortaya çıkar. Onları üretime sokabileceğimiz gibi. "
2016'da, sıralamadaki daha belirgin değişiklik değişiklikleri sırasında ortaya çıkan haftalık bir patern gösteren bir algoritma akısı çalışması yaptım . Bir yazılım mühendisliği açısından bakıldığında, bu sadece mantıklıdır - güncellemeler onaylanmalı ve partiler halinde dağıtılmaya meyillidir. Bu nedenle, günlük bir ortalamayı ölçmek değişim oranını göstermeye yardımcı olabilirken, Google’ın algoritma güncellemelerini nasıl ele aldığının gerçeğinde muhtemelen çok az bir temeli vardır.
Tüm bu algo güncellemeleri önemli mi?
Bazı değişiklikler küçük. Pek çok iyileştirme, SEO endüstrisinde yaptığımız şeylerin bile "algoritma güncellemeleri" olduğunu düşünmez - muhtemelen yeni özellikler olabilir, örneğin, kullanıcı arayüzü değişiklikleri.
SERP dikey ve özellikleri geliştikçe ve yeni elemanlar eklendikçe, sabitlenip geliştirilebilecek daha hareketli parçalar da vardır. Örneğin, yerel SEO, son 2-3 yılda açıkça hızlanmış bir değişim gördü. Bu nedenle, doğal olarak genel değişim oranının artmasını bekliyoruz.
Bunun bir çoğu da bakanın gözünde. Google’ın, yanlış yazılmış kelimeleri Korece’de nasıl kullandıklarına dair bir güncelleme yaptığını varsayalım. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki çoğumuz için bu değişiklik yapılamayacak. Sıklıkla yanlış yazılmış, yüksek hacimli bir terim için rütbe almaya çalışan Koreli bir markasanız, bu değişiklik çok büyük olabilir. Bazı değişiklikler aynı zamanda, bir endüstri için radikal bir değişimi temsil eden ve bu niş dışında çok az veya hiç etkisi olmayan, dikey özgüdür.
Bunun bir çoğu da bakanın gözünde. Google’ın, yanlış yazılmış kelimeleri Korece’de nasıl kullandıklarına dair bir güncelleme yaptığını varsayalım. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki çoğumuz için bu değişiklik yapılamayacak. Sıklıkla yanlış yazılmış, yüksek hacimli bir terim için rütbe almaya çalışan Koreli bir markasanız, bu değişiklik çok büyük olabilir. Bazı değişiklikler aynı zamanda, bir endüstri için radikal bir değişimi temsil eden ve bu niş dışında çok az veya hiç etkisi olmayan, dikey özgüdür.
Öte yandan, sektörde "Yılda 3.000 değişiklik var; endişelenmeyi bırak!" Bana göre bu, "Her gün hava değişir; endişelenmeyi bırak!" Evet, her hava durumu raporu ilginç değil, ama ne zaman kar yağacağını veya yolumuza bir kasırga gelip gelmediğini bilmek istiyorum. Çoğu güncellemenin sizi etkilemeyeceğini kabul etmek iyidir, ancak hiçbir güncellemenin önemli olmadığını veya SEO'ların algoritma değişiklikleriyle ilgilenmemesi gerektiğini söyleyerek bunu söylemek yanlış olur.
Sonuçta, büyük değişikliklerin ne zaman olacağını bilmemize yardımcı olduğunu düşünüyorum; yalnızca bizim yaptığımız ya da Google'ın yaptığı bir şey yüzünden sıralamaların değişip değişmediğini anlamak için. Değişim hızının, nasıl ölçtüğünüz önemli değil, Google’ın yavaşladığını gösteren hiçbir kanıt olmadığı da açık.
0 Yorumlar