Önemli 5 SEO Önerisi Buldum ( SONUNDA )
SEO'daki en büyük zorluklardan biri etkiyi ölçmektir - oyunun kuralları değişinceye kadar neyin önemli olduğunu (veya önemli olmadığını) biliyoruz. Ve yaptıkları zaman, hepimiz tekrar bir temel bulmak için çabalıyoruz.
Kararlı SEO önerileri olarak düşündüklerimin bir listesini bir araya getirmeye karar verdim. Bu liste bazı müşterilerim için kazanç sağladı - tanımlayabildiğimiz ve ölçebileceğimiz bir etkiye sahipti - ve siz ve müşterileriniz için yararlı olabilir. Hepsi uygulanabilir olmayabilir, ancak sonuçta sitenizin özel ihtiyaçlarına göre uyarlanmalılar.) Her birinde ne demek istediğime dair daha fazla ayrıntı ve örnekler sunacağım.
Sürekli olarak gördüğüm beş SEO önerileri, SEO'nun sürekli değişen dünyasında olumlu bir etki yaratıyor.
1. Yapısal veri sorunları
Yapılandırılmış verinin neden faydalı olduğuna dair kısa bir açıklama, tarayıcılara sayfanızda ne olduğunu bildirir. Buna aşina değilseniz, hızlı bir şekilde çalışmaya başlamanızı sağlamak için bu faydalı Yapısal Veri kılavuzunu takip edebilirsiniz .
Bu, tavsiyelerin sitenizin ihtiyaçlarına ve endüstrisine göre uyarlanmasına açık bir örnektir - Sürekli olarak farklı sektörlerdeki müşteriler için olumlu bir etki yaratan yapısal veriler gördüm, ancak site içindeki farklı siteler ve sayfalar için farklı yapılandırılmış veriler gerekli olacaktır.
Aşağıda, ürün sayfalarının yapılandırılmış verilerinde yer alan bilgileri güncelledikten sonra gerçekleşen gösterimlerdeki artışı gösteriyorum. Bu durumda, doğru yapılandırılmış veri türü seçilmişti, ancak kendisine verilen bilgiler sayfadakilerle eksik veya tutarsızdı:
Yukarıda, yapılandırılmış veri güncellemesinden sonraki bir ay boyunca müşterinin gösterim performansının anonim bir grafiği bulunmaktadır.
Yapısal verilerin yararlı olduğunu gördüğüm endüstriler:
- İşler / işe
- Olaylar
- Güzellik hizmetleri
Yapılandırılmış veriler, tarayıcıların sayfa içindeki bilgileri daha hızlı ve kolay bir şekilde anlamalarını sağlar, bu da güçlü (ancak çoğu zaman yanlış kullanılan) bir araçtır. Doğru uygulanırsa, sayfalarınız üzerinde oldukça olumlu bir etki yaratacaktır.
Başlamanıza yardımcı olacak birkaç adım:
- Google'ın izleyin öneriler SD
- Test et
- Rakip sayfanızın yapılandırılmış verilerini kontrol edin
2. Sayfa tazelik
Sayfanızın tazeliği birçok faktöre göre belirlenir, ancak bir sayfada bir tarihin olması Google’a sayfanızın ne kadar taze olduğunu göstermenin en kolay yollarından biridir . Bu bloglar ve haberler için geçerlidir, ancak etkinlik siteleri gibi tarihlerle ilgili ürün sayfalarıyla da ilgilidir.
Sayfa tazeliğini bir kullanıcı açısından düşünüyorsanız, neden bu kadar önemli olduğunu anlamak kolaydır. Konuya bağlı olarak, makaleler gibi eski bir tarihe sahip arama sonuçları aldığınızda, bunları, yakın tarihli bir tarihe göre daha az alakalı olarak düşünebilirsiniz. Tarayıcılar da bunu biliyor ve bir tarihi olup olmadığına bakılmaksızın eski ve eski içerik arasında ayrım yapabilme yeteneğine sahip.
Etkinlik endüstrisindeki müşterilerimizden biri için eski bir tarih sıralamasında etkili oldu. Arama ile alakalı olmasını sağlamak için sayfalarının içeriğini güncelledikten sonra, sayfa içerisindeki hiçbir içeriğin (yani sayfanın altındaki sayfa kopyası veya metnin) eski tarihlere göndermediğinden emin olduk. Ayrıca, yeni tarihe uyması için yapılandırılmış veri üzerindeki tarihi de güncelledik.
Güncellemeden sonra, gösterim ve TO'yu iki katına çıkaran SERP sonuçlarında sıralamanın artdığını gördük.
Sayfa tazeliği, her sektör için önemlidir ve tarihler yararlı olsa da, içerik tazeliğiniz her zaman kullanıcıların aradıklarını yansıtmalı ve hedeflemelidir. Sayfalarınızı yenilemeniz gerekebileceğini düşünüyorsanız, dikkat etmeniz gereken birkaç şey:
- Anahtar kelime araştırmasını son 18 ayda ne sıklıkla gerçekleştirdiniz ve sayfanızın içeriğini anahtar kelime sonuçlarına göre güncellediniz mi?
- SERP sonuçlarında tarihlerle birlikte yer alıyor musunuz ve öyleyse bu tarihler kaç yaşında?
3. Dahili bağlantı (hala önemli)
Doğru iç bağlantı dengesi hiçbir zaman basit bir cevap değildir, bu yüzden bunu yapmanın tam doğru yolu konusunda size tavsiyede bulunmak için burada değilim. Ancak, ben değilim tek bir sayfada çok fazla bağlantı olmaması olumlu bir etki yaratabilir söylemek burada.
Örneğin, ana sayfanızdaki tüm kategorilere bağlantı vermek, en iyi kullanıcı deneyimi veya tarayıcıların sayfalarınızı keşfetmesinin en hızlı yolu olabilir, ancak sayfanın bağlantı verdiği tüm sayfalara gönderdiği eşitlik miktarını da etkiler.
Tüm kategori sayfalarınızın taranması ve dizine eklenmesi durumunda, müşterim için olduğu gibi, ana sayfadan yalnızca belirli kategorilere veya hizmetlere bağlantı vermeye karar verebilirsiniz. Ana sayfadan dahili olarak nasıl bağlantı kurduğunuzu değiştirirken göz önünde bulundurmanız gereken birçok faktör var, bunlardan bazıları:
- Bu sayfaların daha iyi rekabet edebilme olasılığı
- Bu sayfalardan gelen gelir
Kişisel güzellik hizmeti sektöründeki müşterilerimizden birine iç bağlantıda bir değişiklik yapılmasını önerdiğimizde, sitenin bütünü için önceki aya göre yapılan oturumlarda genel olarak yüzde 21'lik bir artış gördük. Bunların yaklaşık yarısı, bağlantıda tuttuğumuz kategori sayfalarından geldi; bu, oturumda dışladığımız kategori sayfalarındaki kayıpları telafi etti.
İç bağlantıları dengelemek kesinlikle önemli bir sıralama faktörüdür, çünkü kullanıcıların ve tarayıcıların sayfalarınızı nasıl keşfettiğini belirleyecektir. Sitenizin iç bağlantısını yeniden ziyaret ediyorsanız veya müşterinizin bunu yapması gerektiğini düşünüyorsanız, meslektaşım Shannon , SEO için iç bağlantıyı dengelemenin tüm farklı yönlerini kapsayan konuyla ilgili bu yararlı kılavuzu yazdı .
4. Başlık etiketleri
Başlık etiketlerinizi değiştirmek ve olumlu bir etki yapıp yapmadıklarını bulmak ispatlamak zor olabilir. At Damıtılmış , bizim ODN müşteriler kolayca test etmek ve farklı bir başlık pozitif veya negatif etki oluşturdu nasıl ölçebilirsiniz. Bunu farklı endüstrilerdeki müşteriler için defalarca test ettim ve bir başlığın değiştirilmesi her zaman (olumlu veya olumsuz olarak) oturum değişkeni sayfalarının edinme miktarını değiştirdi.
Başlığınızı nasıl değiştireceğiniz, sayfa türünüze bağlı olacaktır, dolayısıyla başlığın neye göre değiştirileceğine dair kesin bir kural yoktur. Müşterimin durumunda, aşağıdaki değişiklikleri olumlu olarak test ettik:
Yılı ayrıca tazeliğe işaret eden başlığa dahil edin.
İşte uydurduğum bir örnek:
Orijinal başlık: “Şimdi Hawaii'ye Bir Gezi Yapın | [marka adı]"
Değiştirilmiş başlık: “Hawaii Trips 2019/2010 | Şimdi Rezervasyon Yapın | [marka adı]"
Sayfanın en düşük ürün fiyatını ekleyin, örneğin:
Orijinal adı: “Hawaii'ye Ucuz Uçuşlar - [marka adı]”
Değiştirilen başlık: “400 $ 'dan Hawaii'ye Ucuz Uçuş - [marka]
Ayrıca, oturum sayısı bakımından olumsuz sonuç veren aşağıdaki değişiklikleri de test ettik:
- Sayfada satılan ürün sayısını başlık etiketine ekleme
- Emojiyi title etiketine ekleme
Başarılı seyahatler özellikle seyahat sektöründe ölçülmüş, negatif testler ise hızlı moda sektöründe gerçekleşmiştir. Spesifik olarak, ODN platformu aracılığıyla, başlıkta yıl veya fiyat bulunan sayfalar için oturumlarda yüzde 7'lik bir artış ölçtük.
Başlığınızı değiştirdiğiniz şey birçok faktöre bağlı olacaktır, bu nedenle bir yıl veya fiyat sizin durumunuz için yardımcı olmayabilir. Ancak, kategori sayfalarınızdan bazılarında mevsimlik ürünler varsa veya endüstriniz fiyatlar üzerinde yoğun bir şekilde rekabet ederse, yılı veya tarihi (varsa) ekleyerek veya başlıktaki bir fiyat oldukça yararlı olabilir.
5. Geri bağlantı al
Müşterilerime dış bağlantılar kurma konusunda sürekli yardımcı olan bir şey yaratıcı sayfalardır - şok edici değil, biliyorum. Bunlar genellikle ticari sayfalar (yalnızca bir şeyler satmaya çalışan sayfalar değil) değil, işletme ile ilgili ilginç makaleler veya kampanyalardır ve farklı kaynaklardan ve ardından dış bağlantılardan oldukça fazla yer kaplarlar.
Başarılı yaratıcı sayfalar oluşturmak kolay değildir ve herhangi bir miktarda geri bağlantıda bir artış olduğunu garanti etmez, ancak organik geri bağlantı almanın en güvenli yollarından biridir. İşlem büyük parçalar için oldukça pahalı olabilir, ancak daha hafif bir parça ile daha küçük bir bütçede olumlu bir etki yaşadık.
Bütçeniz veya müşterinizin bütçesi mütevazı ise, yine de harika bir parça oluşturabilirsiniz. İşte bunu başarmak için birkaç ipucu:
- Topladığınız verileri ve bu bilgilere erişimi olmayan kullanıcılar için sahip olabileceği içgörüler hakkında düşünün: daha geniş bir kitle için ilginç olabilecek eğilimleri ve kalıpları tespit edebilir misiniz?
- Anketler: Bir kitleye içerik oluşturmak istediğiniz bir konu hakkında soru sormak için kesinlikle ulaşabilirsiniz. Bir kitleye ücretsiz olarak ulaşamıyorsanız, ücretli anketlerle bunu ucuza yapabilir ve verilerinizi bu şekilde toplayabilirsiniz.
- Serbest çalışanlar işe alın: Görsel olarak çekici bir parça yaratmanıza yardımcı olmak için Upwork gibi sitelerde izleyebileceğiniz birçok yetenek var
Elimdeki en iyi örneklerden biri, yaratıcı içerik sayesinde trafiği yüzde 70 (evet - gerçekten!) Arttıran bir Distile müşterisi. Bu müşterinin bütçesi küçük olmasa da, elde edilen trafik ilk yatırımın karşılığını verdi. Projeye liderlik eden ve çalışan meslektaşım Leonie, bu müşteri için yaratıcı içerikyayınladıktan sonra neler başardıklarını ayrıntılandırarak harika bir iş çıkardı . Bu hatırlatıcılarla gönderisinin ana paketlerini özetlerim:
- Birincil kampanya hedefinizi bilin
- Kısa vadeli beklemeyin - uzun vadeli stratejiye odaklanın
- Birden fazla araçla sonuçları ölçün
Sarmalamak
SEO değişikliklerinin etkisini ölçmek tutarlı bir zorluktur ve içerikte attığınız her SEO tekniği işe yaramaz. Umarım, bu kısa listenin size sitenize veya müşterilerinize yardımcı olurken dikkat etmeniz gerekenler hakkında bazı fikirler ve talimatlar sunabileceğidir. Yukarıda bahsettiğim gibi, bunlar zor yazılı kurallar değildir, ancak ağırlıklarına değer olanlar ve üzerinde çalıştığınız siteler için kesinlikle analiz etmeye değer olanlardır.
Müşterilerinize sürekli olarak yardımcı olan etkili bir SEO değişikliğini ölçebildiyseniz, lütfen deneyiminizi aşağıdaki yorumda paylaşın.
0 Yorumlar