Google TrustRank nedir? Nasıl Çalışır?

Bu kılavuzda Google TrustRank hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğreneceksiniz.
Ne olduğunu.
Nasıl çalışır.
(Ve en önemlisi) nasıl alınır.
Hadi içeri girelim.

Google TrustRank nedir?

Google TrustRank, Google ve diğer arama motorlarının web spam'i ile mücadele etmesine yardımcı olur. Özellikle, TrustRank “güven sinyalleri” denilenleri ölçer. Bu güven sinyalleri, çekirdek sıralama sinyallerinin (bağlantılar ve içerik gibi) meşru olup olmadığını değerlendirmelerine yardımcı olur.
TrustRank başlangıçta Yahoo! ve Stanford mühendisleri , Google da TrustRank'ı algoritmalarında kullandıklarını açıkladı.
Örneğin, bir patent başvurusunda bulundular : “Bir arama motoru sistemi, güvenin bir ölçüsüne göre sıralanan arama sonuçları sağlar…”

Google, aşağıdaki gibi resmi ifadeler de yaptı :
“Dolayısıyla PageRank en çok bilinen güven türüdür Bağlantılara bakıyor ve bu bağlantıların ne kadar önemli olduğu.
Çok fazla kaliteli bağlantıya sahipsenizo zaman Google ile çok güvenme eğiliminiz olur. Sıralamasında kullandığımız 200'den fazla farklı sinyal var.
Ama onları bu güven kavramıyla ve belirli bir sorguyla ne kadar iyi eşleştirdiğinize ayırabilirsiniz Birkaç kelime kullanırız - itibar, güven , otorite. ”
Başka bir deyişle: Google, güvendikleri web sitelerini günceller. Ve TrustRank ile kendi algoritmalarına olan güveni ölçüyorlar.
Peki TrustRank aslında nasıl çalışıyor?
Bu bizi bir sonraki bölüme götürüyor…

TrustRank nasıl çalışır?

Bu işlerde çok daha fazla ayrıntıya gireceğim.
Ancak TrustRank'a bir filtre gibi bakabilirsiniz.
Google, bağlantılarınızı ve içeriğinizi güvenilir olarak görürse filtreyi geçirir.
Ancak TrustRank'ınız düşükse, bu sinyaller meşru değil… ve engellenir.
Söylemeye gerek yok, Google’ın sitenizi güvenilir bir kaynak olarak görmesini istiyorsunuz. Değilse, sıralamanız acı çekecek… büyük zaman.

TrustRank'ı ölçebilir misin?

Kısa cevap: tür.
Daha uzun cevap:
Moz “ MozTrust ” adında bir ölçüm geliştirdi .

MozTrust, TrustRank'i doğrudan ölçmek için gereken dolap şeydir.
Mükemmel değil. Ama bu yararlı bir başlangıç ​​noktası.
Örneğin, işte benim MozTrust:

1, bağlantılarınızın neredeyse% 100 spam olduğu anlamına gelir. 10/10 Harvard.edu gibi bir site olurdu. Yani 6.09 aslında oldukça iyi.
Bununla, sitenizin TrustRank'ını nasıl en üst düzeye çıkaracağınızı gösterme zamanı geldi…

Adım # 1: Sayfa Güven Optimizasyonu

Siteniz için sayfa içi güven nasıl oluşturulur.
1. Yetki Sitelerine Bağlantı Ver : Google'daki bu kâğıt-incitici ortaklık sitelerini gördüğünüzü biliyorum.
Hiç başka sitelere bağlanmadıklarını fark ettiniz mi?
Kırmızı bayrak söyleyebilir misin?
Ama Huffington Post veya NYTimes.comgibi GERÇEK bir siteye bakın : siteler sağa ve sola bağlanıyor!
Ve sen de yapmalısın. Linking, temel bir sayfa SEO stratejisidir .
Ayrıca, iyi yapılmış bir endüstri araştırması, Google sıralamasının bağlanması ile daha üst sıralarda bir korelasyon buldu :

Bağladığınız sitelerin sitenizde yansıdığını unutmayın .
… Bu yüzden bağlantı sevgisini .edu, .gov ve otorite sitelerine erken ve sık olarak yay.
2. Gizlilik Bildirimi, Şartlar : Sitenizin eksiksiz bir gizlilik bildirimi, kullanım şartları ve / veya bağlı kuruluşa ait olduğundan emin olun. Bunlar, Google'ın dikkat ettiği "sıkıcı" sayfalardır.
Sonuçta, tüm Adsense yayıncılarının sitelerinde bu bilgilere sahip olması gerekiyor. Bu da Big G'nin önemli olduğunu düşündüğünü söylüyor.
3. Sıçrama ve Engellenen Siteler: Google'ın RankBrain algoritması artık kullanıcı etkileşimini hesaba katıyor bir sıralama faktörüdür.
Aslında Google, kaç tane Chrome kullanıcısının sitenizi engellediğinidüşünmek için bile gitti .

Bir sitenin tüm siteyi gerçekten engellemesi için bir sitenin ne kadar gölgeli olması gerektiğini hayal edebilirsiniz .
Aynı şey, hemen çıkma oranının yüksek olduğu siteler için de geçerlidir: Siteniz güvenilir bilgiler sağlıyorsa, neden herkes böyle bir acele etsin?
Dolayısıyla, hemen çıkma oranınıza ve Google Analytics'teki "sayfada geçirilen süreye" göz attığınızdan emin olun.

Ardından, insanların sitenize superglue gibi yapışmasını sağlamak için elinizden geleni yapın.
4. Referanslar ve Kaynaklar : Belirli makalelerin sonunda kaynakların ve referansların bir listesini bulundurmayı düşünün.

Bu, Google’ın içeriğinizin iyi araştırıldığını (ve dolayısıyla en güvenilir olduğunu) gösterir.

2. Adım: Büyük Bir Marka gibi görün ve davranın

Google son zamanlarda markalarda çok büyük oldu.
Bazılarının iç çamaşırında WordPress sitelerini vurması nasıl büyük bir marka gibi görünür?
(Eğer bile vardır onun iç çamaşırlarıyla WordPress siteleri vurarak sıradan biri).
Kolay. Marka sinyalleri oluşturun.
Unutmayın: Google sadece bir site sıralama makinesidir (algoritma olarak da bilinir).
Google, Pepsi'nin bir marka olduğunu bilmiyor çünkü geçen sene Super Bowl reklamlarını gördü. Çevrimiçi marka sinyallerinden markaları tespit ediyorlar.
Ve onlar ÇOK ciddiye onlar çünkü markalar almak markalar güven .
Aslında, Google CEO'su Eric Schmidt'in markalarla ilgili söyleyecekleri:
“Markalar çözüm değil, sorun değil… markalar, depoyu nasıl çözdüğünüzdür.”
Çöp kutusundan çıkmak, uzun bir duş almak ve büyük bir kötü marka gibi görünmek için:
1. Markalı Alan Adı / Site Adı : Tam eşleme veya öbek eşleme alanlarını unutun. EMD güncellemesi , tam eşleme alanlarının jack yapmadığını açıkça belirtti. MostComfortableMaleThongsX.com yerine, ComfyThongs.com için gidin.
Markalı bir alanın sallanması, benzersiz bir marka olduğunuzu belirten bir mesaj gönderir. SEO anahtarlı bir kaybeden bir anahtar kelime için sıralama yapmaya çalışmıyorsunuz.
2. Hakkımızda Sayfa: Hakkında sayfanıza kayma.
Gerçek markaların kendi şirket, misyon bildirimleri vb. Hakkında konuştuğu sayfalar hakkında MASSIVE var. Hikayenizi anlattığımız bir destansı olun.
3. Aktif Sosyal Medya Hesapları : Tüm büyük markalar Facebook, LinkedIn, Pinterest ve benzeri dahil olmak üzere sosyal medyada süper aktiftir. Küçük bir site çalıştırsanız bile sosyal hesaplarınızı sallayın ve yuvarlayın.
4. Google'da Markalı Aramalar : İnsanlar, Ikea, YouTube veya John Deere olsun, markaları arar. Google'ın site bağlantılarını aldığınızda size bir marka düşündüğünü biliyorsunuz, bunun gibi:

Ama marka tedavisi almak için Fortune 500'de olmak zorunda değilsiniz.
Katil geri bağlantıları oluşturduğunuzda VE insanların markanızı Google'da aramasını sağladığınızda site bağlantıları görünür .
Bunu nasıl yapıyorsun, sordun?
Basit cevap: harika bir site oluştur 🙂
5. Marka İsmi Çapa Metni : İnsanlar marka adıyla çapa metni olan markalara doğal olarak bağlanır. Siteniz Thongs4Less.com ise, çapa metni ile bazı linkler alsanız iyi olur: “Thongs 4 Less”.

3. Adım: Güvenilir Alan Bilgisi

Google'ın bir alan adı kayıt kuruluşu olduğunu biliyor muydunuz?
Ancak alan satmıyorlar.
Garip değil mi?
Sorunlardan geçmelerinin sebebi, whois bilgilerinde casusluk yapmaktı. Görüyorsunuz, ICANN onaylı bir sicil memuru olduğunuzda, tüm gün boyunca bizden bilgi kontrol edebilirsiniz, aksine ölümlüler.
Alan bilgilerinizden daha fazla güven almak için neler yapabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:
  • Alanınızı 2+ Yıllığına kaydettirin : Google, bu uzun mesafe için bu işte olduğunuzu görmek istiyor. SEO'da etki alanı kaydının etkisi ölüme kadar tartışılsa da , muhtemelen size zarar vermeyecek ve size yardımcı olabilecek bir şey… Alanlarımı 5+ yıl boyunca kişisel olarak kaydediyorum.
  • Herkese açık yapın : Hiçbir gerçek şirketin özel bir kimsesi yoktur (bana inanmıyorsanız). Adresin gerçek olduğundan emin olun veya bu geri tepebilir.
  • Bize ulaşın sayfasında whois bilgi koyun : Gerçekten Google göstermek için ben tüm şeffaflık ve açıklık hakkında, ben genellikle benim whois adresi ve telefon benim iletişim veya gizlilik bildirimi sayfamda koymak. Bu başka bir marka sinyali. Adresinizi yayınlamak Google'a bir ofisiniz olduğunu bildirir (ofisiniz annenizin bodrumunda olsa bile).
Bireysel olarak, bunlar küçük şeyler gibi görünebilir, ama şu şekilde bak:
Hangi site size daha güvenilir görünüyor?
Site # 1: 3 aylık süre içinde sona eren özel whois ve hiçbir iletişim sayfası.
Site # 2: Sitenin resmi iletişim bilgileriyle eşleşen gerçek adres ve telefon numarası… VE alan adı dolmadan önce 5 yıl daha var mı?
Öyle düşünmüştüm.

4. Adım: Güvenilir Bağlantılar

Ve işte büyük olanı. Google evrenindeki her şey gibi, güven de bağlantılar etrafında döner .
Ve bunu Altı Derece Kevin Bacon'un bir SEO versiyonuna göre yapıyorlar.
Diğer sitelerden aldığınız güven genellikle TrustRank olarak adlandırılır.
İşte nasıl çalışır:

Temel olarak, .govs, .edus, NYTimes.com vb. Gibi bir çok güvenilir "tohum sitesi" grubu vardır.
Google el bu siteleri alır ve onlara bir 10/10 TrustRank verir.
Açıkçası, bu sitelerden doğrudan bağlantılar almak en iyisidir.
Bahsedilen…
Yine de , tohum sitelerine bağlantı veren sitelerin bağlantılarını alarak bu güvenin bir kısmını alabilirsiniz .
Ya da başka bir yol söyle:
Harvard.edu -> siteniz = en iyi durum senaryosu
Harvard.edu -> başka bir site -> siteniz = çok perişan değil
Harvard.edu -> başka bir site -> -> başka bir site -> -> başka bir site -> -> başka bir site -> -> başka bir site -> -> başka bir site -> -> başka bir site -> siteniz = iyi değil
Bu nedenle, başka bir sitenin bağlantı profiline bakmadan ALWAYS'a bakmanız gerekir.
Aslında, doğrudan “tohum siteleri” veya bağlantı alanlarından bağlantılara sahip sitelerden link almak için çok sayıda bağlantı kurma çabalarına odaklanıyorum.
Benim deneyimlerime göre, bu siteler daha iyi sıralanır VE güncellemeler için çok daha dayanıklıdır.
Alt çizgi? Size bağlanan sitelerin çok güvenilir siteler olmasını istiyorsunuz .

5. Adım: Google Haberler Sitesi Geri Bağlantıları

Big G'nin gözünde, Google Haberler onaylı siteler, İnternet'teki en güvenilir sitelerden bazıları.
Bir düşünün: Haber siteleri güvenilir olmalı.
“Tüm zamanların en iyi rapçileri” için arama yapıyorsanız, bazılarının listeye Vanilla Ice'ı dahil etmesi olasıdır.
Ancak, haber siteleri daha yüksek bir standartta tutulur, çünkü içeriklerinin üzerinde durulması gerekir.
"Justin Bieber Ekvador Başkanı seçildi"başlıklı bir yazı yayınlarsa , o zaman doğru olur.
Bir sitenin Google Haberler’e eklenebilmesi için, içeri girmeden önce kapsamlı bir manuel inceleme yapmaları gerekir (eğlenceli durum: Bir kez bir siteyi Google Haberler’e gönderdim ve reddedildim).
Bu onlara büyük G'nin gözünde çok güven veriyor .
Sorun şu ki, Google Haberler onaylı bir siteden gerçek bir bağlantı almak kolay değil.
Haber değeri taşıyan bir şey oluşturmanız gerekiyor ... sonra tanıtın.
Örneğin, kısa bir süre önce Google’ın sıralama sinyalleri hakkında dev bir çalışma yaptım .

Bu içerik, bildirilmeye değer bir şey içerdiğinden, bazı haber siteleri bunun hakkında yazdı (ve çalışmaya bağlı):

(Bu Forbes'dan bir link. Söylemeye gerek yok, bu çok güvenilir bir site)
Ve bu bağlantılar TrustRank'ımı önemli ölçüde artırdı.

Şimdi senden duymak istiyorum

Artık TrustRank hakkında her şeyi okuduğunuzu söylediğinizi duymak isterim.
Sitenizi güven için optimize etmeye çalıştınız mı?
Eğer öyleyse nasıl gitti?
Hemen aşağıda bir yorum bırakarak bana bildirin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar