Rakiplerimin Anahtar Kelimelerinden hangisini Hedeflemeliyim
Rakiplerinizin anahtar kelimelerinin her biri için sıralama yapmayı denemek istemezsiniz. SEO'daki çoğu şey gibi, kararlarınızla stratejik ve kasıtlı olmak önemlidir. Bugünün Beyaz Tahta Cuma günü, Rand, dönüşüm sürecinizi anlamak, izlemeniz gereken rakipleri belirlemek ve anahtar kelimelerinden hangisini hedeflemeniz gerektiğini önceliklendirmek için önerdiği süreci paylaşır.
Video Transkripsiyonu
Howdy, Moz hayranları ve Cuma günü Beyaz Tahta başka bir baskısına hoş geldiniz. Yani bu hafta rakiplerinizin anahtar kelimeleri ve gerçekte hangisini hedeflemeyeceğiniz bu rekabetçi anahtar kelimelerden hangisi hakkında sohbet ediyoruz.
Birçok millet gibi araçlar kullanmak SEMrush ve Ahrefs ve KeywordSpy ve Spyfu ve Moz Anahtar Kelime Explorer ilgilendiğim olabileceğini, benim rakipler için rütbe anahtar kelimeler nedir: onlar bakmak nerede şimdi de bu özelliğe sahiptir? Bu aslında anahtar kelime araştırma yapmak için oldukça akıllı bir yoldur. Tek yol değil, yapmanın akıllıca bir yolu. Ancak, rakiplerinizin anahtar kelimelerine bakmaya başladığınızda ve ardından bunlardan hangisinin peşinden ve hangi öncelik sırasına göre gitmem gerektiğini anladığınızda zorluk ortaya çıkıyor. Rekabetçi anahtar kelimeler dünyasında, klasik anahtar kelime araştırması arasında aslında biraz fark var.
Bu yüzden burada, biraz şık tasarım mobilyalarına sahip olan küçük, çevrimiçi bir mobilya mağazası olan Hammer and Heels'a ve onların bir rakibi olan Dania Mobilya'ya takılıyorum - Seattle bölgesinde yerel, ancak bir modern, İskandinav mobilyaları - ve IndustrialHome.com, benzer alan. Böylece bunların üçü de benzer bir alanda ve bunlardan bir veya daha fazlası için döndüren anahtar kelimeler göreceksiniz. Bulacağınız metriklerin bazıları olan zorluk, hacim ve organik tıklama oranlarını bir araya getirdim. Bu metrikleri aslında az önce bahsettiğim araçların çoğunda bulacaksınız.
Süreci:
Peki bu listeye baktığımda, hangilerini gerçekten takip edip etmeyeceğim, hangisini seçeceğim? İşte size önereceğim süreç bu.
I. Dönüşüm hunisine anahtar kelimenizi ilk önce anladığınızdan emin olun.
Klasik bir huni türünüz varsa, buradan satın alan insanlar var - bu bir satın alma - ve burada belirli anahtar kelimeleri arayan ve sizin hangi kişileri kaybettiğinizi ve gerçekte hangi insanların yaptığını anlarsanız Satın alma sürecinde, bu terimlerden hangilerinin ve bu terimlerden hangilerinin daha sonra kullanılacağını bilmek çok yararlı olacaktır, çünkü genel olarak, rekabetçi anahtar kelimeleri öncelik sırasına koyarsanız, muhtemelen istemezsiniz. trafik gönderen ancak gerçekten amacınız olmadığı sürece dönüşümlere dönüşmeyen bu anahtar kelimelerin peşinden gitmek. Amacınız yalnızca ham trafikse, belki reklam veya diğer şeylere hizmet ettiğiniz için veya yeniden hedefleme yoluyla çok iyi insanları yakalayabileceğinizi bildiğiniz için, örneğin, belki Hammer ve Heels şöyle diyor: “Hey, alabileceğimiz en büyük trafik hunisi, çünkü biliyoruz ki, yeniden hedefleme kampanyalarımızla, bir anahtar kelime bize dönüşüm sağlamayan birini getirse bile, onları daha sonra çok başarılı bir şekilde dönüştürebiliriz.” Devam et.
II. Aynı kitleyi hedefleyen rakipler seçin.
Bu yüzden buraya taktığınız insanların, aynı izleyicileri hedefleyen rakipler olma eğiliminde olmaları gerekir. Aksi takdirde, alaka düzeyiniz ve dönüşümünüz gerçekten zorlaşır. Örneğin, genel olarak modern mobilyalar da yapan West Elm'i kullanabilirdim, ama çok genişler. Hemen hemen herkesi hedef alırlar. Klasik bir okul mobilyası üreticisi olan Ethan Allen'ı yapabilirdim. Muhtemelen bu üç web sitesinden gerçekten farklı bir kitle. Herkes için bir tür düşük pazar markası olan IKEA yapabilirdim. Yine, kibritle değil. Dolayısıyla, yoğun dönüşüm hedeflerken, bu kişilerin ham trafikten ziyade çoğunlukla dönüşüm odaklı veya yeniden hedefli odaklanmanın ardından gittiğini farz edersem, önerim, sizinle aynı izleyici kitlesi olan sitelerin peşinden gitmek olacaktır.
Bu insanların kim olduğunu bulmakta sorun yaşıyorsanız, bir önerim SimilarWeb adlı bir aracı kontrol etmektir . Pahalı, ama çok güçlü. Bir etki alanı ekleyebilir ve insanların aynı alanda ziyaret etmeleri muhtemel diğer etki alanlarını ve izleyicilerin örtüşen şeylerini görebilirsiniz.
III. Anahtar kelime seçim süreci bu kurallardan bazılarına uymalıdır:
A. İlk önce en kolay olanlardır.
Bu yüzden, olma eğiliminde olanların peşinden giderdim, sanırım benim için en kolay sıralamada yer almamın en muhtemel olacağını düşünüyorum. Bunu neden tavsiye ederim? Çünkü SEO'da zor, kampanyaları ve satın almayı çok erken bir kampanya göstermediğiniz sürece almak çok zor. İlk önce en kolay olanı seçebildiğiniz zaman daha başarılı olacaksınız. Bu düşük zorluk derecesi, yüksek başarı şansı, yüksek dereceli oran, içeriğin sıralanması için gerekli olan ekibin gerçekten gerekli olması. Burada rekabetçi markaların peşinden gidemem.
B. Şu anda iyi dönüşüm sağlayan hedeflediğiniz anahtar kelimelere benzer.
Dolayısıyla, bu huniyi iyi anlıyorsanız, AdWords kampanyanızı özellikle bunun için iyi kullanabilirsiniz. Öyleyse, ücretli anahtar kelimelerinize bakıyorsunuz ve hangileri size yüksek oranda dönüşüm sağlayan trafik gönderiyor? Aydınlatmanın mobilya markamız için gerçekten başarılı olduğunu görüyorsanız, "Ah, bak, cam küre avize, bu hoş bir hacme sahip. Bundan sonra gidelim çünkü aydınlatma zaten bizim için çalışıyor."
Tabii ki, mevcut site yapınıza uygun olanları istiyorsunuz. Yani, "Bunun için bir blog yapmak zorunda kalacağız, oh bir haber bölümüne ihtiyacımız var, oh bu anahtar kelime için içeriği başarıyla hedeflemeden önce farklı türde bir UI veya UX deneyimine ihtiyacımız var, "Bunu biraz daha aşağıya iterim.
C. Yüksek hacimli, düşük zorluk seviyesi, yüksek organik tıklama oranı veya ulaşabileceğiniz SERP özellikleri.
Temel olarak, zorluğa baktığınızda, bu potansiyel anahtar kelime için sıralama yapmamın ne kadar zor olduğunu gösteriyor. Buraya bakarsam ve yaklaşık 50 ve 60'ları görürsem, ama aslında 30'lu ve 40'lı yıllarda iyi bir sayı görürsem, camdan yapılmış bir avize, S şeklinde kanepe, endüstriyel ev mobilyası, bunların oldukça ulaşılabilir olduğunu düşünürdüm. Bu etkileyici şeyler.
Hacim, alabildiğim kadar yüksek istiyorum, ancak çoğu zaman yüksek hacimler çok fazla zorluğa yol açıyor.
Organik tıklama oranı yüzdesi, bu temelde insanların yüzde 10'u mavi bağlantı stili olan organik arama sonuçlarında tıkladıklarını söylüyor. Klasik SEO beni oraya götürecek. Ancak, düşük sayılarda, bu tür bir sandalye için% 55 gibi bir şey görürseniz, bu arama sonuçlarına bir göz atabilir ve birçok görüntünün diğer organik tıklamaları aldığını görebilirsiniz. Hey, görüntü SEO'sından sonra da gidelim. " Bu yüzden sadece organik tıklama oranı değil. SERP özelliklerini de hedefleyebilirsiniz.
Organik tıklama oranı yüzdesi, bu temelde insanların yüzde 10'u mavi bağlantı stili olan organik arama sonuçlarında tıkladıklarını söylüyor. Klasik SEO beni oraya götürecek. Ancak, düşük sayılarda, bu tür bir sandalye için% 55 gibi bir şey görürseniz, bu arama sonuçlarına bir göz atabilir ve birçok görüntünün diğer organik tıklamaları aldığını görebilirsiniz. Hey, görüntü SEO'sından sonra da gidelim. " Bu yüzden sadece organik tıklama oranı değil. SERP özelliklerini de hedefleyebilirsiniz.
D. Taşıdığınız / hizmet verdiğiniz markalar, genellikle rakibin marka adları değil.
Sonuncusu, ama en az değil, onları taşıdığınızda ve hizmet ederken markaların peşinden gitmenizi öneririm, ama kullanmadığınızda değil. Öyleyse bu Ekornes sandalyesi, mobilya mağazanızın, Hammers ve Topukluların taşıdığı bir şeyse, harikaydı. Ama eğer Dania'ya özgü bir şeyse, peşinden gitmem. Genelde rakiplerin marka adlarının veya istisna dışında markalı ürün adlarının peşinden gitmezdim ve bu siteyi gerçekten vurgulamak için kullandım. Endüstriyel Ev Mobilyaları her ikisi de markalı bir terimdir, çünkü bu web sitesinin adı - Endüstriyel Ev Mobilyaları kendi markalarıdır - ve aynı zamanda geneldir. Bu durumda, size söyleyeceğim, evet, muhtemelen böyle bir kategoriden sonra gitmek mantıklı olacaktır.
Bu kuralları izlerseniz, genellikle bazı ciddi SEO iadeleri getirebilecek gerçekten güzel, hedeflenebilir, yüksek potansiyel bir anahtar kelime portföyü oluşturmak için rekabetçi bir şekilde anahtar kelimeler üzerinde rekabet gücü kullanabilirsiniz.
Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekleyin; önümüzdeki hafta Whiteboard Friday’ün başka bir baskısı için tekrar görüşürüz. Kendine iyi bak
0 Yorumlar