Google tamamen bulunduğunuz yere göre sonuçlar sunmaktan ibarettir, yani artık “ulusal” SERP diye bir şey yoktur. Bu nedenle, ulusal olarak nasıl performans gösterdiğinize dair doğru bir açıklama elde etmek istiyorsanız , ülke genelinde her bir sokak köşesini takip etmeniz gerekir .
Bu mümkün değil, aynı zamanda bir baş ağrısıdır - ve muhasebe ekibinizi geceleri ayakta tutan bir kabus. Çünkü işleri kolaylaştırma işindeyiz, daha mutlu (ve düşük maliyetli) bir alternatif geliştirdik.
Birlikte takip ve istatistiksel sağlam ulusal izleme stratejisi kurmak öğrenmek STAT olursa olsun işinizi veya bütçe. Ve biz onun yanındayken, ulusal sıralama ortalamanızı nasıl hesaplayacağınızı da göstereceğiz.
Büyük bir atletik perakendeci olduğumuzu farz edelim. ABD genelinde 30 mağazamız, sağlıklı bir çevrimiçi varlığımız var ve güçler, ilave SEO harcamasını onayladı - 20.000 ek anahtar kelime için para cebimizde bir delik açıyor. başlamaya hazır mısın?
1. Adım: İşletmeniz için en önemli olan şehirleri seçin
Google konum hakkında çok şey umursuyor ve siz de öyle yapmalısınız. Ülke düzeyinde bir SERP'yi takip etmek artık kesmeyecek - sonuçları almak istiyorsanız aşırı yerel olmanız gerekiyor.
Daha ayrıntılı hale getirmenin ilk adımı, hangi şehirleri izlemek istediğinize karar vermektir - ve bunu yapmanın birçok yolu vardır: En iyi oyuncular? Bir destek kullanabilecek olanlar? Fiziksel dünyanın yanı sıra siber dünyanın en iyi ve en kötüsü?
Seçim yapmanın zamanı geldiğinde, hiç kimse işinizi, verilerinizi veya stratejinizi sizden daha iyi bilmiyor - yapacak hiçbir şey yok.
Tüm e-ticaret gözetmenlerimiz için kısa bir not: işiniz tamamen çevrimiçi yaşadığında fiziksel bir yer seçmenin garip olduğunu biliyoruz. Bunun için, ürünlerinizin ve mallarınızın en sık dağıtıldığı yerlere gidin.
Perakende bir güç kaynağı olmamıza rağmen, SEO kaynaklarımız ABD'deki 30 fiziksel konumu (ayrıca çevrimiçi etkin noktalarımızı) yönetmemize izin vermiyor, bu yüzden bu sayıyı yarıya indireceğiz. Ve biz gerçek bir işletme olmadığımız ve satış verilerine özel olmadığımız için rastgele seçim yapacağız.
Doğudan batıya, şimdi bir sonraki adımımız için hazır, cilalanmış ve hazır 15 ABD kentinden oluşan sağlam bir listeye sahibiz: en iyi performans gösteren anahtar kelimeleri ortaya koymak.
Adım 2: Para kazandıran anahtar kelimelerinizi ortaya çıkarın
Tüm anahtar kelimeler eşit yaratılmadığından, zaten izlemekte olduğumuz 4,465 anahtar kelimeden birinin ülke genelinde yayılacağını ve hangilerinin geride kalacağını belirlememiz gerekir. Başka bir deyişle, meşhur domuz pastırmasını eve getiren anahtar kelimeleri istiyoruz.
Genellikle, para kazananlar ile para kazananlar arasındaki farkı ayırt etmek için STAT, Google Arama Konsolu ve Google Analytics gibi kaynaklardan gelen arama hacmi, gösterimler, tıklamalar, dönüşüm oranları vb. Gibi bir kombinasyon kullanırız. Fakat yine de biz inandırıcı bir işiz ve bu kavrayışa erişemeyiz, bu yüzden arama hacmine sadık kalacağız.
Site düzeyinde anahtar kelimeler tablosunda herhangi bir yere sağ tıklamak, mevcut anahtar kelime setimizi STAT olarak dışa aktarabilmemizi sağlar. Daha sonra en yüksek arama hacminden en düşük arama hacmine kadar her şeyi sipariş edeceğiz. İşletmeniz için bu tatlı, tatlı fikir hakkında daha fazla gözünüz varsa, anahtar kelimelerinizi en çok para kazanana kadar sipariş edin.
Listemize fazla kızmak istemediğimiz için, hoş ve yönetilebilir bir 1.500 anahtar kelimeyle sınırlayacağız.
Adım 3: Her bir anahtar kelimenin izlenmesi gereken sayısını belirleme
Şehirlerimizi 15’e kadar daralttık, ancak anahtar kelimelerimizin bundan çok daha fazla - ve çok daha yerel bir düzeyde - izlenmesi gerekiyor.
Gerçekler: “Ulusal” (veya pazar düzeyinde) bir SERP gerçek bir SERP değildir ve şehir genelinde de bir SERP değildir. Bir sokak köşesinde duran bir arayıcıya ne kadar yaklaşırsanız, o kadar iyi ve izleyebileceğiniz bu konumların sayısı ne kadar fazlaysa, o kadar fazla araştırıcının SERP'leri örnekleyecektir.
Gerçek nitty-gritty'yi alacağız ve ZIP kodu kadar ayrıntılı olacağız. Adresler ve coğrafi koordinatlar da aynı şekilde çalışır, bu yüzden birbiri ardına olursa, Disney prenseslerinin yaptığını yapın ve kalbinizi takip edin.
Buradaki nihai amaç, en iyi performans gösteren anahtar kelimelerimizi, düşük performans gösterenlerimizden daha fazla yerde izlemek, bu nedenle her bir anahtar kelimenin gerektireceği ZIP kodlarını bilmemiz gerekiyor. Bunu anlamak için eski masa üstü hesap makinesini temizlemeli ve matematiğimizi açıklamalıyız.
Öncelikle, tüm anahtar kelimelerimizin ürettiği toplam arama hacmini hesaplayacağız. Ardından, her bir anahtar kelimenin sorumlu olduğu söylenen toplamın yüzdesini bulacağız.
Örneğin, [ yeezy shoes ] anahtar kelimemiz toplam 28.6 milyondan 165.000 arama yaptı ve bu da trafiğimizin yüzde 0.62'sini oluşturdu.
Hızlı bir hatırlatma: Bir sorgu ayrı bir yerde her izlendiğinde, benzersiz bir anahtar kelime olarak kabul edilir. Bu, yukarıdaki yüzdelerin , sorgularımızın her birine ödeyeceğimiz bütçelenmiş anahtar kelimelerin (ve dolayısıyla konumların) miktarının iki katı olduğu anlamına gelir . Daha az kafa karıştırıcı terimlerle, trafiğimizin yüzde 0,62'sini çeken bir anahtar kelime, 20,000 bütçeli anahtar kelimemizin yüzde 0,62'sini kullanır ve bu da izleyebileceğimiz ZIP kodlarının sayısına eşittir. Phew.
Fakat! Çünkü arama hacmi, yerleşik veri analistimize, “üstel bir dağılım” (yani herkesin konuşmasında “çılgınca büyük” anlamına gelir) demek) olduğunu söylemek, muhtemelen makul olmayan büyük sayılar üretecektir. Bu yüzden, [yeezy shoes] sadece 124 ZIP koduna ihtiyaç duyurken , [real madrid] gibi çok daha yüksek arama hacmine sahip bir anahtar kelimenin 1000'den fazlaya ihtiyacı olabilir;
Bunu engellemek için, arama hacminin günlüğünü almanızı önemle tavsiye ederiz - işleri göreceli ve ilişkisel tutar. Bunların hepsini Excel'de kullanıyorsanız, basitçe = log (A2) yazın; burada A2, arama hacmini içeren hücredir. Çünkü biz ekstra bir fanteziyiz, dördüncü şeyleri doğrusal olarak ölçeklendirmek için dört ile çarpacağız, yani = log (A2) * 4.
Bu nedenle, hala Yeezy örneğimizle devam eden anahtar kelimemiz, trafiğimizin yüzde 0,62'sini sürmekten yüzde 0,13'e yükseliyor. Bu, bütçelenmiş anahtar kelimelerin yüzdesi haline gelir: 0.0013 x 20.000 = 15 ilimizdeki 26 posta kodunda [yeezy shoes]takibi .
Daha sonra şehirlerimizin her birine gönderilecek ZIP kodlarının bir listesini bulduk.
Son. Sırala. Bu noktada, bizim gibi, 176 farklı ZIP koduna yayılması gereken anahtar kelimelere bakıyor olabilir ve hangi ZIP kodlarını nasıl seçeceğinizi merak ediyor olabilirsiniz - bu yüzden sihirli e-tablomuzunsizleri yönlendirmesine izin verin . Tüm konumlarınızı buna ekleyin ve rastgele seçelim.
Elbette, anahtar kelimelerimizin eşit dağılım göstermesini istediğimiz için, ZIP kodlarımıza ağırlıklı bir ölçü birimi ekledik. En çok aranan anahtar kelimemiz [adidas] , Google Trend’in puanını her şehirde bulduk ve sonra bu şehirlerdeki ZIP kodlarına böldük. Örneğin, [adidas] Yonkers’da 71 puan aldıysa ve şehirde 10 ZIP kodu varsa, Yonkers 7.1’lik bir ağırlık alırdı.
Şimdiye kadar sahip olduğumuz her şeyi ekleyeceğiz - ZIP kodları, ZIP kodu ağırlıkları, anahtar kelimeler, anahtar kelime ağırlıkları, artı bazı ekstralar - elektronik tablomuza ekleyin ve rasgele olarak uygun sayıda anahtar kelime miktarını uygun konumlara atamasını izleyin.
Ve bu kadar! Takip ediyorsanız, istatistiksel olarak sağlam bir ulusal takip stratejisi oluşturmak için 20.000 anahtar kelimeyi başarıyla ayırdınız!
Ulusal sıralama ortalamamızı nasıl bulacağımızı merak ediyor musunuz? Oku, okuyucular.
Adım 4: Segment, segment, segment!
20.000 fazladan anahtar kelime takip etmek için bir sürü yeni veri oluşturuyor, böylelikle segmentasyonumuzla süper zeki olmak, tüm bulgularımızı anlamamıza yardımcı olacak. Bunu, her şeyi STAT'a geri eklemeden önce, anahtar kelimelerimizi anlamlı kategoriler halinde düzenleyerek yapacağız.
Açıkçası, nasıl istersen onu seçmekte özgürsün, ama en azından anahtar kelimelerinizi şehirlerine ve ürün kategorilerine göre etiketlemenizi tavsiye ediyoruz (böylece [ayakkabılar] "Austin" ve "ayakkabılar" olarak etiketlenebilir). Bunların hepsini anahtar kelime yükleme şablonumuzda veya sihirli elektronik tablomuzdayken yapabilirsiniz .
Her bir anahtar kelimeye bir veya iki etiket ekledikten sonra, bu yavruları STAT içine doldurun. Her şey bir hata olarak gizlendiğinde, tüm şehir etiketlerinizi bir veri görünümünde ve tüm ürün kategorisi etiketlerinizi başka bir grupta toplayın.
5. Adım: Ulusal sıralama ortalamanızı hesaplayın
Artık tüm anahtar kelimelerimiz STAT’a yüklenip izleniyor ve bu sıralama ortalamalarını ele almanın zamanı geldi. Bunu yapmak için, iki veri görünümümüzden birinden Gösterge Tablosusekmesine geleceğiz .
Günlük Anlık Görüntüdeki Ortalama Sıralamamodülüne hızlı bir bakış, bize ortalama sıralamamızı verir ve bu veri görünümleri ülke genelinde takip ettiğimiz her anahtar kelimeyi içerdiğinden, aynı zamanda anahtar kelimemizin ulusal ortalamasına bakıyoruz. ayarlayın. Basit.
Her bir etiketin bu veri görünümlerinde nasıl performans gösterdiğini görmek için, Etiketlersekmesine hızlı bir atlama her şeyi bozar ve bir segmentin performansını bir bütün olarak grupla karşılaştırmamızı sağlar.
Yani, ulusal ortalama rütbemiz 29.7 ise, ancak Austin anahtar kelimelerimiz ortalama 27.2 puan aldıysa, o zaman diğer şehirlerimiz de iyi performans göstermediği için onlara ilham verebiliriz - Yonkers’taki anahtar kelimelerimizin ortalama sıralaması vardır. 35.2, ulusal ortalamadan çok daha kötü.
Benzer şekilde, eğer kıyafetlerimizin anahtar kelimeleri diğer ürün kategorilerimizden çok daha kötüsüyse, içerik stratejimizi tekrar bile olsa yenilemek isteyebiliriz.
Git ulusal takibini başlat
Herhangi bir işletme - evet, hatta bir e-ticaret işi - ulusal bir izleme stratejisinden yararlanabilir. Sadece doğru anahtar kelimeleri ve yerleri seçmeniz gerekir.
Örneklenen popülasyonunuza eriştikten sonra, fırsatları değerlendirebilir, YG'nizi artırabilir ve karşılama matınıza (fiziksel veya dijital) daha fazla trafik kazandırabilirsiniz.
Bize STAT ürünü hakkında sormak istediğiniz bir sorunuz mu var? Clientsuccess@getSTAT.com adresine ulaşın . STAT ile ilgili detaylı bilgi ister misiniz? Merhaba deyin (utanma) ve bir demo isteyin
0 Yorumlar