Hedef Anahtar Kelimeleriniz için Daha Fazla Anahtar Kelime Metni Nasıl Alınır?
Seo yıllarında yaşlanırsanız, [sağlanmadı] gününün tanıtıldığını unutmayın. Karanlık, karanlık bir gündü. SEO'lar büyük miktarda güvenilir bilgi kaybetti. Verileri tıklayın. Dönüşüm verileri. Bu, SEO'ların hedeflerine öncelik vermesine izin veren inanılmaz derecede değerliydi.
Google, bilginin güvenlik nedeniyle kaldırıldığını belirtti. Şüpheli SEO’lar, bunun AdWords’e (şimdi Google Reklamları) daha fazla harcama yapmaya itildiğini düşünüyordu. Anladım - AdWords size anahtar kelime SEO'larını vereceğinden, görüşüme göre “ihtilaf” garanti edildi. Gerçek orada bir yerde.
Ama biz taşındık ve durumla yaşamayı öğrendik. Daha sonra birkaç yıl sonra, Google Web Yöneticisi Araçları (şimdi Search Console), Arama Analizi raporunda bazı anahtar kelime verilerini sunmaya başladı. Yıllar boyunca, rapor daha iyi ve daha iyi oldu.
Ancak, arayüzde hala sınırlı bir anahtar kelime grubu var. Raporunuzda 999'dan fazla alamıyorsunuz.
Bil bakalım ne oldu? Google'ın sizin için daha fazla veri var!
Google Search Console API'sı arkadaşınız. Bu yaz, 16 aylık veri sağlayan , daha da dostça oldu . Bilmediğiniz şey, bu API'nın size 999'dan fazla anahtar kelime sunabilmesidir. Örnek olarak, Greenlane site için API 45.000'den fazla sağlar. Ve biz bile çok büyük bir site değiliz. Bu doğru - API size anahtar kelimeler, tıklamalar, ortalama konum, gösterimler ve% TO'nu verebilir.
Salyasıyor musun?
API'den nasıl kolayca faydalanabilirsiniz?
Çok teknik değilseniz ve bir API düşüncesi sizi korkutuyorsa, korkacak hiçbir şey olmayacağına söz veriyorum. Google E-Tablolar'ı kullanarak verilerinizi kullanmanın bir yolunu göstereceğim.
İhtiyacınız olan şey:
- Google E-Tablolar (ücretsiz)
- Supermetrics Add-On (ücretsiz deneme, ancak ücretli bir araç)
Google E-Tablolarını henüz duymadıysanız, Google'ın ücretsiz sağladığı birkaç araçtan biridir. Bu doğrudan Microsoft Excel ile rekabet eder. Son derece iyi çalışan bulut tabanlı bir elektronik tablo.
Supermetrics ile aşina değilseniz, Google E-Tablolar için verilerin diğer kaynaklardan çekilmesine izin veren bir eklentidir. Bu durumda, kaynaklardan biri Google Search Console olacaktır. Şimdi, Supermetrics'in ücretsiz bir deneme sürümü olmasına rağmen, ödeme yapmak için bir yol. Buna değer!
Supermetrics kurulumu:
- Google E-Tablolar'ı açın ve Eklenti seçeneğini tıklayın.
- Eklenti Al'ı tıklayın.
- Supermetrics için arama yapabileceğiniz bir pencere açılacaktır. Bunun gibi görünecek:
Oradan sadece adımları izleyin. Hemen Google hesabınıza bağlanmayı isteyecektir. Bu tür bir iletişim kutusunu daha önce gördüğünüze eminim:
Yeni yüklenen eklentiyi başlatmak için bir mesajla karşılaşacaksınız. Sadece başlatmak için komutları izleyin. Ardından, Google sayfanızın sağında yeni bir pencere göreceksiniz.
Bu noktada, aşağıdaki notu görmelisiniz:
Harika, Google Search Console'a giriş yaptınız! Şimdi ilk sorgunuzu yönetelim. Aşağıdaki listeden bir hesap seçin.
Ardından, yapmanız gereken tek şey Supermetrics'deki listede çalışmak. Veri Kaynağı, Siteler Seç ve Tarih Seçimleri oldukça açıklayıcıdır. “Metrikleri seç” seçeneğine ulaştığınızda Gösterimler, Tıklamalar, TO (%) ve Ortalama Konum'u seçin.
“Ayır” seçeneğine ulaştığınızda, Satırları Sıralara bölünmüş olarak sorgula seçeneğini seçin. Ve alınacak satır sayısı için büyük bir sayı seçin. Ayrıca, sayfa URL'lerini (belki de verilerinizi sayfa seviyesine bölünmesini istersiniz) istiyorsanız, Tam URL'yi de eklemeniz yeterlidir.
İsterseniz diğer Filtre ve Seçenekler ile oynayabilirsiniz, ancak Değişiklikleri Uygula'ya tıklayıp verileri almaya hazırsınız. Bu şekilde derlemesi gerekir:
Verileri aldım. Şimdi ne olacak?
Bazen optimizasyon, çalışan bir şey almak ve daha iyi çalışmasını sağlamakla ilgilidir. Bu veriler, hangi anahtar kelimelerin ve konuların kitleniz için önemli olduğunu gösterebilir. Ayrıca, Google'ın sizin için önemli olduğunu düşündüğü (bu sayede sizi tıklamalarla ödüllendiren) bir ipucudur.
SEMrush ve Ahrefs, anahtar kelime verilerini tahmini tıklamalarla sağlayabilir, ancak gösterimler burada ilginç bir metriktir. Yüksek gösterim ve düşük tıklama sayısı? Belki de başlık ve açıklama etiketleriniz yeterli değildir. Ayrıca, ne kadar doğru olduklarını (ya da görmediklerini) görmek için VLOOKUP'a karşı verdikleri veriler de eğlencelidir. Ya da ziyaretçilerinizin zihniyetinin daha büyük bir resmini boyamak için diğer müşteri veya ücretli arama metriklerini eklemek üzere PowerBI gibi bir araç kullanabilirsiniz.
Sonuç
Bazen en küçük hackler en eğlenceli olanlardır. Google genellikle ücretsiz ürünleri üzerinden bazı verileri geri taşır ( Greenlane Indexation Tester eski arayüzle iyi bir örnektir ). Arama Ağı Planlayıcısını ve Google Analytics’in paylaştıklarından daha fazlasını biliyoruz. Ancak, yönlendirici bilgilerin bazen yeterli olabildiği durumlarda, etkili anahtar kelime verilerinizin daha da fazlasını elde etmek saf altındır.
0 Yorumlar